MakedNaked

How to do it

While she was out….

Skriv en kommentar

Så sidder man her og er slet ikke den mindste smule misundelig på, at ens kære søster er taget til Canazei, Italien for at holde skiferie sammen med vores forældre en hel uge. Ja ja, det er skam ikke, fordi hun ikke har fortjent det, for hun har slidt godt og grundigt i det på sit arbejde det sidste lange stykke tid – “So dear sis – enjoy it. You’ll be missed”. Mens hun leger snehare i det italienske, må I dejlige læsere trækkes med mig, og jeg skal gøre mit bedste for at holde jer opdateret med interessante indlæg den næste uges tid. I dag står den for mit vedkommende på ren hygge og måske et par kedelige pligter så som vasketøj og lidt rengøring. Lige nu sidder jeg dog med en kop lækker kaffe (Tanzania, Kaffemekka) i hånden og ser første afsnit af Ken Follets “World Without End”. Har ikke læst bøgerne, men for ikke så længe siden så jeg filmatiseringen af serien “Pillars of the Earth”. Episke historier tilbage i henholdsvis det 12. og 14. århundrede om anarki – borgerkrig i England og Normandiet samt starten på 100 års krigen og Den Sorte Død. “Pillars of the Earth” (“Jordens Søjler”) så jeg på det danske Netflix. Kan kun anbefales til jer, der er lige så meget into middelalderhistorier og kongelige tragedier som jeg. Har du fulgt med i The Tudors, ved du, hvad jeg taler om.

Ud over et par serie-tip, vil jeg også benytte lejligheden til at gøre jer opmærksomme på et nyere Raw Food koncept, som jeg fornylig har sat tænderne i – og mums, siger jeg bare! Raw Snacks Europe hedder de og laver de lækreste rawbar med tørret frugt og nødder som et sundt alternativ til hindbærsnitterne, matador mix’en og alt det andet, vi til tider har svært ved at holde fingrene fra. Produkterne er 100 % økologiske, består af rene kvalitetsråvarer og er oven i købet glutenfri. Intet tilsat sukker, E-numre eller konserveringsmidler – nice ik’? 🙂 Og så har de jo selvfølgelig et højt energi- og proteinindhold. Prøv bare at se her.

Bar_Abricot_Cinnamon_w_contents-300x200Bar_Blueberries_Vanilla_w_contents-300x200Bar_Cranberries_Cashews_w_contents-300x200

Jeg har prøvet energibaren (findes også som proteinbar) med abrikos og kanel – en rigtig lækker sag. Kan bl.a. også fås med blåbær og vanille samt cashew og tranebær. Her i Århus kan de købes i diverse helsekostforretninger så som Ganefryd i latinerkvateret og Sundhedskost i Frederiks Allé, men forhandles mange andre steder rundt omkring i det danske land. Tjek sitet og deres facebookside lige her.

Så mens søs hygger den på ski, tager jeg mig en “tudebar” 😉 God weekend allesammen.

/Naked.

Skriv et svar

